City-Labin syksy

Joulukuussa 2020 teimme pitkästä aikaa ison asiakastyytyväisyyskyselyn. Kiitos vielä teille, kun olitte nähneet vaivaa ja vastanneet siihen aktiivisesti. Kyselyn yhteydessä tiedustelimme muun muassa teidän tyytyväisyyttänne palvelumme eri osa-alueisiin, kuten palveluhenkisyyteen, vastausnopeuteen ja yhteistyökykyyn. Kaikissa näissä, kuten myös muissa kysytyissä osa-alueissa olemme mielestänne onnistuneet erinomaisesti. Arvoasteikolla 1-5, vastausten keskiarvo oli 4,7. Kun vielä yleisesti käytetty suositteluindeksi, eli NPS-arvo (Net promoter score) oli 90, niin nämä tulokset vetivät nöyräksi. Tässä vaiheessa on syytä ottaa virtuaalinen hattu päästä, kiittää ja kumartaa saadusta palautteesta.

Yrityksemme olemassaolon tarkoituksena on aina ollut palvella asiakkaitamme siten, että teille jää aikaa itse tutkimukseen. Tämä kuitenkin vaatii myös yritykseltä oman toiminnan jatkuvaa parantamista. Siksi kysyimme asiakastyytyväisyyskyselyn yhteydessä myös teidän toiveitanne palveluidemme kehittämiseen. Te vastasitte, ja me kuuntelimme. Nyt on aika raottaa hieman tulevaa syksyä ja sitä kehitystyötä, mitä olemme tehneet koko vuoden teidän toiveidenne pohjalta.

Verkkosivujen toiminnallisuus ja yleisilme

Yrityksemme verkkosivut saivat eniten negatiivista palautetta. Olimme tiedostaneetkin niiden puutteellisuudet ja päättäneet tehdä parannuksia jo ennen asiakastyytyväisyyskyselyä. Verkkosivu-uudistus on ollut iso kehitystyö, johon olemme panostaneet paljon. Se ei ole ihan vielä valmis, mutta lokakuun aikana tulette näkemään uudet, entistä ehommat City-Labin kotisivut. Näiden parannus ei nojaa vain sivuston visuaalisuuden, vaan myös toiminnallisuuden parantamiseen.

Ensimmäisessä vaiheessa sivuilla nähdään raikas uusi ilme, lisättynä asiakkaille tarkoitetulla sähköisellä palvelukanavalla. Myöhemmin sivuille on tarkoitus tuoda muitakin toiminnallisuuksia, mutta niistä kerromme sitten, kun sen aika on. Olemme oikeasti innoissamme sivujen uudistuksesta, koska se raikastaa niiden yleisilmettä ja samalla helpottaa sieltä etsittävän tiedon löytymistä.

Sähköinen palvelukanava omien tilausten seurantaan

Tämä oli kyselyssä usein esiin noussut toive. Omien keskeneräisten ja jo toimitettujen tilaustietojen näkeminen verkossa koettiin tärkeäksi. Tämä tulee nyt mahdolliseksi sähköisen palvelukanavan julkaisun myötä. Toiminnallisuus on jo rakennettu ja testaamme sitä parhaillaan. Kun uudet nettisivut julkaistaan, ohjeistamme teitä palvelukanavan käytössä.

Tämä on vasta ensimmäinen vaihe sähköisen palvelukanavan kehittämisessä. Tarkoitus on tuoda sinne myös muuta teidän toivomaanne tietoa. Olemme siis valmiita kehittämään kanavaa, jotta se palvelee teitä parhaalla mahdollisella tavalla. Esittäkää siis edelleen toiveitanne, me kuuntelemme.

Paperidokumenttien muuttaminen sähköiseksi

Meiltä on myös toivottu, että tilausten noudosta saatavat paperiset lähetyslistat muuttuisivat sähköisiksi, jotta niiden arkistointi olisi helpompaa. Tämä toiminnallisuus tuli meillä käyttöön elokuun lopussa ja tällä hetkellä keräämme kokemuksia siitä. Jatkossa siis sekä tuotteen noutaja että tilaaja saavat automaattisen viestin tilausjärjestelmästämme, kun tilattu tuote on noudettu. Tämä ei vaadi teiltä mitään toimenpiteitä. Kunhan opimme lisää tästä toiminnallisuudesta ja saamme teiltä palautetta, teemme lopulliset viilaukset siihen. Näin olemme askeleen lähempänä paperitonta toimistoa, mikä tukee myös City-Labin pyrkimystä toimia aina mahdollisimman paljon luontoa säästäen.

Kiitoksia teille kaikille, kun olette mukana kehittämässä palveluitamme. Meille City-Labissa erityisintä ovat ihmiset ja asiakkaille välittyvä ammattimainen ja henkilökohtainen palvelu.

Oikein hyvää syksyä juuri Sinulle!

Kirjoittanut: Vesa Rauhala
Julkaistu: 5.9.2021