Yhteinen tie(de)

08-01-2024

Sloganimme “Yhteinen tie(de)” on kuvastanut City-Labin tarkoitusta perustamisvuodestaan 1993 asti. Olemme tärkeä osa paikallista tiedeyhteisöä ja siksi slogan symboloi hyvin yrityksemme olemassaolon syytä.

City-Labin palvelun ansiosta tutkijoilla ja muilla bioalan ammattilaisilla jää aikaa itse tutkimukseen.

Liiketoimintamallimme on suoraviivainen, mutta erilainen kuin muilla alan toimijoilla. Päätimme luoda yksinkertaisen kuvan, joka näyttää, kuinka toimimme ja luomme arvoa asiakkaillemme sekä toimittajillemme.

Paikallinen asiakaspalvelu ja biokauppa

Kuva: City-Lab yhdessä kuvassa

Olemme halunneet luoda City-Labista paikan, johon on kiva tulla. Meillä on pitkäaikaisia asiakkuussuhteita ja meille on tärkeää, että toimimme kivijalkaliikkeissä lähellä arkeanne: luoksemme voi piipahtaa kesken päivän, meillä on aikaa auttaa.

Toimittajillemme olemme heidän paikallinen asiakaspalvelupisteensä, joka toimii monesti asiakkaiden ensimmäisenä kontaktipisteenä hankinnoissa. Hoidamme merkittävän osan hankintoihin liittyvistä tehtävistä ja kevennämme siten toimittajiemme taakkaa huomattavasti tehden koko toimitusketjun hallinnasta sujuvamman. Tämä hyödyttää kaikkia osapuolia ja on win-win-win -tilanne niin asiakkaille, toimittajille, kuin City-Labille.

Toiminnassamme on kolme selkeää osa-aluetta, joilla luomme asiakkaillemme ja toimittajillemme selkeitä etuja: paikallinen asiakkaillemme kohdennettu markkinointi, asiakaspalvelu ja varasto sekä taustalla tapahtuvat toiminnot, joita ei arjessa tarvitse ajatella.

Markkinointi

Bioalan uutiset käden ulottuvillasi: City-Labin uutiskirje on kohdennettu paikallisesti asiakkaidemme tarpeita silmällä pitäen ja se kertoo bioalan tuoreimmat uutiset, tapahtumat ja tarjoukset. Olemalla osa tätä uutiskirjettä toimittajat voivat varmistaa yrityksensä näkyvyyden, nostaa esille parhaat kampanjat sekä tieteen uusimmat saavutukset.

Suositut näyttelyt: Paikalliset näyttelyt tuovat toimittajat ja heidän tuoteasiantuntijansa kasvotusten satojen loppukäyttäjien kanssa. Tämä mahdollistaa merkitykselliset keskustelut asiakkaiden kanssa ja edistää siten tiedonvaihtoa.

Asiakaspalvelu

Henkilökohtainen asiakaspalvelu: Paikallinen asiakaspalvelumme on enemmän kuin asiakaspalvelu. Se on henkilökohtainen ostokokemus. Tunnemme asiakkaamme, osaamme suositella oikeita tuotteita ja etsimme tarvittaessa vaihtoehtoja. Asiakaspalvelijamme ovat pääosin biologeja, biokemistejä ja bioalan insinöörejä, jotka ymmärtävät asiakkaiden tarpeita.

Luotettava kumppani: Paikallinen palvelu tarkoittaa mielenrauhaa. Et hanki pelkästään tuotteita kauttamme, hankit mielenrauhan. Olemme paikalla myös lomasi aikana ja varmistamme saumattoman ostokokemuksen käytännössä lähes joka arkipäivä. Toimittajiemme on palveluidemme ansiosta mahdollista optimoida logistiikkaansa ja tehostaa resurssien käyttöä, mikä parantaa kustannustehokkuutta ja minimoi ympäristölle aiheutuvaa kuormaa pienentäen heidän hiilijalanjälkeään.

Optimoitu lähivarasto: Kuluvien tuotteiden lähivarasto lähellä asiakasta mahdollistaa heille tutkimuksen kannalta välittömän täydennyksen myös kiireellisissä tapauksissa. Tämä lisää asiakastyytyväisyyttä ja sitoutumista toimittajaan.

Taustatyö

Virheettömät tilaukset: Kauttamme tapahtuvat tilaukset tehdään ja tarkistetaan huolellisesti, mikä vähentää tilausvirheitä merkittävästi ja varmistaa sujuvan ja virheettömän asiakaspalvelukokemuksen ja lisää asiakastyytyväisyyttä.

Puolueeton asiakaspalvelu: Etsimme asiakkaidemme haluamien tuotteiden hinta- ja saatavuustiedot, mutta asiakas tekee aina päätöksen.

Vaivattomat toimitukset: Perusteellinen toimitusten tarkastus vähentää reklamaatioiden määrää ja takaa asiakkaillemme vaivattoman ja parhaan mahdollisen ostokokemuksen.

Jaa tämä artikkeli

Tilaa lähimmän City-Lab -toimipisteesi uutiskirje ja saat aina ajantasaiset tiedot bioalan uutuuksista.